Menedżerskie
Studia podyplomowe: Menedżerskie
Tryb: niestacjonarny
Kierownik studiów: dr Eliza Stasiewicz, tel. 694 222 704, e-mail: e.stasiewicz@puz.suwalki.pl
Kontakt w sprawie rekrutacji:
nr telefonu do Centrum Studiów Podyplomowych i Kształcenia Ustawicznego: 729 052 653
adres mailowy: studia.podyplomowe@puz.suwalki.pl
Rekrutacja na studia prowadzona jest cały rok. Dokumenty rekrutacyjne na studia należy składać w pokoju 208. Studia rozpoczną się z chwilą zebrania się odpowiedniej liczby osób.
Cel studiów:
Proponowany kierunek studiów podyplomowych przeznaczony jest dla osób posiadających ukończone studia wyższe I lub II stopnia. Celem studiów podyplomowych Menedżerskich jest przekazanie nowoczesnej wiedzy, która jest niezbędna w zarządzaniu współczesną organizacją – firmą lub instytucją publiczną oraz doskonalenie kwalifikacji kierowniczych, kluczowych dla współczesnych menedżerów. Studia przygotowują absolwentów do zarządzania lub współzarządzania organizacjami poprzez zrozumienie wszystkich czynników jakie wpływają na ich funkcjonowanie.
Adresaci:
Studia adresowane są do osób zajmujących stanowiska kierownicze w biznesie oraz w instytucjach samorządowych i organizacja pozarządowych, które zamierzają zaktualizować i uporządkować swoją wiedzę. Słuchaczami studiów mogą być również potencjalni menedżerowie oraz właściciele i współwłaściciele mikro, małych, średnich i dużych firm, a także osoby zamierzające prowadzić własną działalność gospodarczą.
Zasady rekrutacji:
Zgodnie z Zarządzeniem nr 13/2022 Rektora Państwowej Uczelni Zawodowej im. prof. Edwarda F. Szczepanika w Suwałkach z dnia 9 lutego 2022 r., zmieniającym zarządzenie nr 82/2021 Rektora Państwowej Uczelni Zawodowej im. prof. Edwarda F. Szczepanika
w Suwałkach z dnia 19.10.2021 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu studiów podyplomowych w Państwowej Uczelni Zawodowej im. prof. Edwarda F. Szczepanika w Suwałkach, słuchaczami studiów podyplomowych mogą być osoby, które posiadają dyplom ukończenia studiów wyższych (pierwszego lub drugiego stopnia). O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Wymagane dokumenty rekrutacyjne:
1) podanie o przyjęcie na studia,
2) kwestionariusz osobowy,
3) odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych,
4) dwa zdjęcia legitymacyjne,
5) potwierdzenie wniesienia opłaty wpisowej.
Opłata za studia podyplomowe jest wnoszona przez słuchaczy w terminie ustalonym przez Kierownika Centrum Studiów Podyplomowych i Kształcenia Ustawicznego po uprzednim ustaleniu z głównym księgowym oraz podpisaniu przez słuchacza umowy, której wzór określa Rektor w drodze zarządzenia.
Sposób organizacji zajęć, czas trwania studiów, formy nauczania:
Studia trwają 2 semestry i obejmują: wykłady, ćwiczenia. Zajęcia odbywają się w formie hybrydowej (zdalnie i stacjonarnie na uczelni). W sumie 210 h zajęć:
- liczba godzin wykładów – 90,
- liczba godzin ćwiczeń – 110.
Program studiów obejmuje następujące zagadnienia:
- Organizacja i zarządzanie
- Zarządzanie strategiczne
- Gospodarowanie kapitałem ludzkim
- Marketing
- Prawo pracy
- Rachunkowość zarządcza
- Zamówienia publiczne
- Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa
- Ryzyko w działalności gospodarczej
- Zarządzanie projektami UE
- Zarządzanie informacją i komunikacją
- Analiza projektów inwestycyjnych
- Analiza finansowa
- System podatkowy
- Biznesplan
- Negocjacje w biznesie
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych Menedżerskich jest zaliczenie wszystkich przedmiotów przewidzianych ramowym planem studiów oraz zaliczenie końcowego egzaminu dyplomowego.
Zgodnie z obowiązującym Regulaminem Studiów Podyplomowych: „… osoba egzaminowana losuje trzy pytania z listy pytań egzaminacyjnych, właściwej dla kierunku studiów, podanej do publicznej wiadomości nie później niż 30 dni przed planowanym terminem egzaminu.”
Profil absolwenta
Absolwent studiów podyplomowych Menedżerskich jest przygotowany do efektywnego zarządzania zasobami ludzkimi, posiada umiejętności kierowania zespołem, skutecznego motywowania i wykorzystywania potencjału zespołu. Posiada szeroką wiedzę w zakresie zarządzania finansami firmy, umie pozyskać zewnętrzne źródła finansowania. Dysponuje niezbędną wiedzą z zakresu rachunkowości oraz zamówień publicznych. Absolwent studiów posiada umiejętność prowadzenia analizy strategicznej i marketingowej, potrafi samodzielnie zbudować plan strategiczny, finansowy, kadrowy i marketingowy. Jest skutecznym negocjatorem, potrafi planować i organizować projekty, a także je kontrolować i oceniać. Potrafi skutecznie i twórczo rozwiązywać problemy decyzyjne, z uwzględnieniem strategii organizacji oraz interesu jej pracowników.
Wykładowcy to zespół pracowników naukowych z wyższych uczelni, ekspertów z dziedzin realizowanych na studiach podyplomowych oraz wysoko wykwalifikowanych menedżerów sprawujący funkcje kierownicze.