Ikona dostępności
PUZ - Uczelnia Liderów, Orzeł Edukacji

Wyszukaj na stronie
Menu

Edukacja alternatywna w zakresie pedagogii Marii Montessori i szkoły waldorfskiej

Nazwa kierunku studiów: Studia Podyplomowe „Edukacja alternatywna w zakresie pedagogii Marii Montessori i szkoły waldorfskiej”

Tryb: niestacjonarny

Informacji szczegółowych udziela: dr Anna Pogorzelska, numer tel. 600 216 930, e-mail: ania58l@o2.pl

Rekrutacja na studia prowadzona jest cały rok. Dokumenty rekrutacyjne na studia należy składać w pokoju 208. Studia rozpoczną się z chwilą zebrania się odpowiedniej liczby osób.

Cel edukacji

Zasadniczym celem studiów jest wzbogacanie warsztatu pracy nauczycieli poprzez przygotowanie ich do poszukiwania alternatyw, a więc innowacyjności w działaniu, czyli zdolności do refleksyjnego dystansowania się wobec rutynowo uprawianych rozwiązań globalnych i podejmowania prób poszukiwania zasadniczo odmiennych, a więc bardziej osobistych kreacji spotkań nauczyciela z uczniem. Proponuje się zatem taki model kształcenia nauczycieli, który zapewni im akademicką jakość z naciskiem na moc interpretacyjną teorii oraz nauczy ciągłej refleksji nad własnym działaniem.

Nabycie przez słuchaczy studiów kompetencji w zakresie organizacji i metodyki pracy edukacyjno- wychowawczej w zakresie pedagogii Marii Montessori i szkoły waldorfskiej.

Aktywizacja nauczycieli w zakresie poszukiwania możliwości przekładania metod M. Montessori i szkoły waldorfskiej na rzeczywistość pragmatyki szkolnej i przedszkolnej.

Adresaci

Adresatami studiów są nauczyciele, którzy chcę wzbogacić swoje kompetencje zawodowe o nową wiedzę i umiejętności w zakresie metod Marii Montessori i szkoły waldorfskiej.

Sposób organizacji zajęć, czas trwania studiów, formy nauczania:

  1. Są to studia doskonalące w zakresie pracy dydaktyczno-wychowawczej.
  2. Okres trwania studiów podyplomowych/liczba semestrów: 3, tryb niestacjonarny, zjazdy w soboty i niedziele raz lub dwa razy w miesiącu.
  3. Poziom Polskiej Ramy Kwalifikacji przypisany po ukończeniu studiów podyplomowych: 7.
  4. Studia nie nadają uprawnień pedagogicznych.
  5. Liczba godzin zajęć: 430 (350 godzin zajęć i 80 godzin praktyk realizowanych w ramach warsztatu metodycznego).
  6. Liczba punktów ECTS: 72.
  7. Studia złożone są z trzech modułów: moduł pierwszy ogólnopedagogiczny i psychologiczny realizowany w pierwszym semestrze; moduł drugi pedagogia Marii Montessori realizowany w drugim semestrze; moduł trzeci model szkoły waldorfskiej realizowany w trzecim semestrze.
  8. Zajęcia realizowane będą w formie wykładów, zajęć ćwiczeniowych indywidualnych i grupowych, warsztatów, zajęć obserwowanych, zajęć praktycznych, konserwatorium i seminarium.
  9. Zajęcia lub grupy zajęć, niezależnie od formy ich prowadzenia, wraz z przypisaniem do nich efektów uczenia się i treści programowych zapewniających uzyskanie tych efektów – określają to sylabusy oraz program studiów.
  10. Łączna liczba godzin zajęć dydaktycznych: 430 (niestacjonarne).
  11. Warunkiem ukończenia studiów jest zdanie egzaminu dyplomowego. Warunkiem przystąpienia do egzaminu dyplomowego jest:
  1. uzyskanie zaliczeń ze wszystkich przedmiotów zawartych w planie studiów,
  2. odbycie i uzyskanie pozytywnej oceny z praktyki zawodowej.

Zakres tematyczny:

  • Współczesne teorie edukacji i wychowania
  • Psychologia rozwojowa
  • Warsztat komunikacji społecznej
  • Arteterapia
  • Seminarium dyplomowe
  • Nauczanie i wychowanie wg koncepcji Marii Montessori (zajęcia prowadzone wg układu blokowego programu nauczania)
  • Nauczenie i wychowanie wg koncepcji Rudolfa Steinera (zajęcia prowadzone wg blokowego układu programu)
  • Praktyka

Profil absolwenta

Słuchacze studiów:

  • Wzbogacą kompetencje w zakresie wiedzy i umiejętności niezbędne do pracy dydaktycznej i wychowawczej w przedszkolach i szkołach waldorfskich oraz M. Montessori.
  • Rozwiną kreatywne i profesjonalne podejście do swojej pracy zawodowej, co wyrażać się będzie głównie w poszukiwaniu niestandardowych rozwiązań opiekuńczych i edukacyjnych oraz unikatowych sposobów pracy opartych na zindywidualizowanym i holistycznym podejściu do ucznia oraz środowiska jego rozwoju.
  • Będą gotowi do planowania i organizowania zintegrowanego procesu nauczania i wychowania, z wyraźnymi korelacjami międzyprzedmiotowymi i wewnątrzprzedmiotowymi, realizowanego w systemie blokowym (trwające 3-4 tygodnie epoki, w których naucza się wszystkich podstawowych przedmiotów, realizowane są w ramach tzw. lekcji głównej, trwającej codziennie około 2 godziny poranne, zbudowanej z części rytmicznej, merytorycznej i narracyjnej).
  • Będą gotowi do ciągłego samowychowania, doskonalenia warsztatu pracy i tworzenia społeczności uczącej się.
  • Przygotowani do poszukiwania alternatyw, a więc innowacyjności w działaniu, które polega na zdolności do refleksyjnego dystansowania się wobec rutynowo uprawianych rozwiązań globalnych i podejmowaniu prób poszukiwania zasadniczo odmiennych, a więc bardziej osobistych kreacji spotkań nauczyciela z uczniem oraz rodzicami.
  • Nabędą kompetencje projektowania ofert edukacyjnych dostrojonych do naturalnego i personalnego rytmu ciekawości uczniów, procesów ich rozwoju, uczenia się i osiągnięć, a także kontekstu ich funkcjonowania.
  • Będą przygotowani do tworzeniem interaktywnego środowiska uczenia się poprzez aranżowanie przestrzeni materialnej, opartej o naturalne i samodzielnie wykonane wytwory oraz angażowanie podmiotów społecznych, w tym rodziców uczniów.

Zasady rekrutacji:

  • zgodnie z Zarządzeniem nr 13/2022 Rektora Państwowej Uczelni Zawodowej im. prof. Edwarda F. Szczepanika w Suwałkach
    z dnia 9 lutego 2022 r., zmieniającym zarządzenie nr 82/2021 Rektora Państwowej Uczelni Zawodowej im. prof. Edwarda F. Szczepanika w Suwałkach z dnia 19.10.2021 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu studiów podyplomowych w Państwowej Uczelni Zawodowej im. prof. Edwarda F. Szczepanika w Suwałkach, uczestnikiem studiów podyplomowych, może być osoba, która posiada kwalifikację pełną co najmniej na poziomie 6 uzyskaną w systemie szkolnictwa wyższego i nauki. O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
  • Wymagane dokumenty rekrutacyjne:
  1. podanie o przyjęcie na studia,
  2. kwestionariusz osobowy,
  3. odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych,
  4. dwa zdjęcia legitymacyjne,
  5. potwierdzenie wniesienia opłaty wpisowej.
  • Opłata za studia podyplomowe jest wnoszona przez słuchaczy w terminie ustalonym przez Kierownika Centrum Studiów Podyplomowych i Kształcenia Ustawicznego po uprzednim ustaleniu z głównym księgowym oraz podpisaniu przez słuchacza umowy, której wzór określa Rektor w drodze zarządzenia.

Wydział Nauk Społecznych
Wydział
Nauk Społecznych
Wydział Ochrony Zdrowia
Wydział
Ochrony Zdrowia
Wydział Humanistyczno-Ekonomiczny
Wydział
Humanistyczno-Ekonomiczny
Wydział Politechniczny
Wydział
Politechniczny
Biblioteka
Wydawnictwo
Biuro karier
Erasmus+
Projekty i współpraca
Dom Studenta
Akademicki Związek Sportowy
Uniwersytet Dziecięcy
Centrum Kształcenia Podyplomowego, Języków Obcych i Sportu
Pracownik
Media
Wynajem pomieszczeń
Pracownia dydaktyczno-sportowa
Dydaktyczna inicjatywa doskonałości

Państwowa Uczelnia Zawodowa im. prof. Edwarda F. Szczepanika w Suwałkach
ul. Teofila Noniewicza 10, 16-400 Suwałki

Powrót na górę strony

Realizacja: Zdzislowicz.pl - Strony WWW Warszawa

Copyright © PUZ w Suwałkach

Tel.: 729 052 615
Adres e-mail: biuro.rektora@puz.suwalki.pl

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Zamknij